משרד הבריאות מתכנן: אריזות קנאביס רפואי בצבע אחיד

למגזין קנאביס נודע כי משרד הבריאות קרוב לגיבוש התכנית לשינויים בענף הקנאביס הרפואי; ה"עז" שהוכנסה בדמות מעבר לקנאביס גרוס בלבד כנראה תרד מהפרק, אך כן בתכנית: מעבר לאריזות לא-צבעוניות בצבע אחיד, ביטול חובת השקיפות של אחוזי הרכיבים הפעילים על האריזות ושינוי מבנה קטגוריות המינונים

חודשיים לאחר פרסום טיוטת תכנית משרד הבריאות לשינויים מהותיים בענף הקנאביס הרפואי, בדגש על הקלות רגולציה ליצרנים ומנגד הקשחה על המטופלים, מתחיל הצוות המשרדי שבוחן את הנושא להתכנס לקראת הסכמות, שאמורות להתפרסם במהלך השבועות הקרובים.

למגזין קנאביס נודע כי משרד הבריאות צפוי לסגת כנראה מהסעיף הבעייתי ביותר בטיוטה המקורית, שהציע לבטל כליל את השימוש בתפרחות ולאפשר למטופלים קנאביס גרוס בלבד (סעיף שלפי חלק מההערכות בענף הוכנס כ”עז” לטיוטה), אך כן לאמץ את יתר ההמלצות המקוריות, בשינויים קלים.

לפי המידע, שנחשף כאן לראשונה במגזין קנאביס כעת, כוונת משרד הבריאות בשלב זה כוללת:

1. ביטול חובת שקיפות אחוזי קנבינואידים מדוייקים: ביטול החובה על יצרני הקנאביס לשקף תיווי מדויק של אחוזי קנבינואידים (THC, CBD) על גבי אריזות מוצרי הקנאביס הרפואי – דרישה שהוכנסה לתוקף בשנת 2020 בעקבות פניית מגזין קנאביס למשרד הבריאות.

2. שינוי מבנה קטגוריות המינונים (T/C): במקום מבנה הקטגוריות הנוכחי, למשל T10, T15, T20, לצד טווח מותר של 4% למעלה או למטה כמו היום (למשל קטגוריית T15 כוללת כיום מוצרים המכילים 11%-19% THC), הקטגוריות במודל החדש יהיו בקפיצות של 2, כלומר לדוגמה T10, T12, T14, T16, T18, T20, עם טווח מותר של 1% למעלה או למטה (כך למשל קטגוריית T16 תכלול מוצרים המכילים 15%-17% THC וכן הלאה).

3. הפחתת מגבלת אחוז ה-THC המקסימלי המותר: במקום המגבלה הנוכחית על אחוז ה-THC במוצרי הקנאביס הרפואי, העומדת כיום על 24.49%, המגבלה החדשה צפויה לעמוד על 21.99%. כלומר, קטגוריית המינון המקסימלית תישאר T20 כמו היום, אך טווח החריגה המותר ממנה יקטן, כאמור בסעיף הקודם, ובכך יוביל למגבלת אחוז THC חדשה.

4. איסור אריזות צבעוניות של קנאביס רפואי: על פי הערכות, אפשרות אחת היא אימוץ הסטנדרט המקובל בתרופות כך שאריזות הקנאביס הרפואי יהיו בצבע אחיד, לבן, עם כיתוב בלבד, לוגואים של היצרנים ולכל היותר עם סימון צבעוני אחד בלבד שיכסה עד 15% משטח האריזה לצורך הבדלה בחוזק/עוצמת המוצר. אפשרות אחרת, מחמירה יותר, היא סימון מוצרי הקנאביס בדומה לסיגריות ומוצרי טבק, כלומר אריזות בצבע חום ללא מיתוג כלל.

כאמור, בשלב זה לא מדובר בהחלטות סופיות, והן עוד יכולות להשתנות, אך כן נראה שלשם מתכוונן הצוות המשרדי. בתגובה לפניית מגזין קנאביס גורמים במשרד הבריאות לא מכחישים את הדברים, אך טוענים כי מדובר עדיין בכוונות שאינן בשלות “עד הסוף” וש”הדברים יפורסמו באופן מסודר ושקוף כשעבודת הצוות תסתיים”.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר